Blijf op de hoogte

woensdag 31 mei 2017

‘Trump zegt klimaatakkoord Parijs op’

Vandaag werd bekend dat de Verenigde Staten dreigen uit het klimaatakkoord van Parijs te stappen. Lees hier de reactie van Tweede Kamerlid Stientje van Veldhoven.

Stientje van Veldhoven: “Door je kop in het zand te steken, veranderen de feiten niet. Ook niet als je Donald Trump heet en president van Amerika bent. Dat Trump heeft besloten zich terug te trekken uit de afspraken in het klimaatakkoord van Parijs, is natuurlijk ontzettend jammer. Maar het klimaatakkoord begint en houdt ook zeker niet op bij de VS. Gelukkig zijn er meer dan 170 andere landen die de klimaatproblematiek niet ontkennen. Donald Trump gaat daar geen verandering in brengen.

Amerika is onder leiding van Donald Trump haar rol als wereldleider aan het verspelen. Het is nu aan Europa en China om het voortouw te nemen en er voor te zorgen dat de opwarming van de aarde wordt tegengegaan en de klimaatdoelen van Parijs worden gehaald.

Feit is dat de opwarming van de aarde zorgt voor extreme droogte in Afrika. Dit zorgt voor een instabiele regio met veel conflicten. Door extreme luchtvervuiling lopen de inwoners van de grote Chinese steden met mondkapjes op. En Nederlandse dijken moeten worden opgehoogd omdat de zeespiegel stijgt. Het is dus ook voor welbegrepen eigenbelang dat landen investeren om klimaatverandering tegen te gaan.”

Nu is het moment.

Word nu lid