D66 Tiel niet uitgenodigd na de informatieronde

Met teleurstelling hebben wij vrijdag 22 april kennisgenomen van het nieuws dat D66 Tiel vooralsnog is uitgesloten van de formatie. Ondanks de inhoudelijke raakvlakken met de verschillende partijen in het motorblok van de coalitie, heeft D66 niet de kans gekregen om inhoudelijke gesprekken te voeren.

Daarmee is de inhoud niet leidend geweest in de keuze om door te gaan met andere partijen, ondanks dat D66 Tiel een stabiele partij is met een Tielse wethouderskandidaat met veel ervaring in de Tielse politiek. In de formatiegesprekken werd er vooral teruggekeken op de afgelopen raadsperiode(s) gekeken in plaats van gezamenlijk te kijken naar de wensen voor de toekomst van onze gemeente.

“De komende jaren blijven wij ons inzetten voor Tiel. Als tweede partij vertegenwoordigen wij een groot deel van de Tielse kiezers en we zullen dan ook ons best doen om duurzame, toekomstbestendige keuzes te maken voor onze gemeente. Een mooie, leefbare stad is waar we voor willen gaan. Dat betekent dat we in de oppositie constructief willen meedenken om zaken voor onze gemeente te realiseren, maar dat we ook gepast kritisch zullen zijn. Samenwerking met alle partijen, zowel oppositie als coalitie is daarbij onontbeerlijk.”, aldus fractievoorzitter Hubertien Stultiens.