Marieke Vellinga – Beemsterboer

Beeld: Jolanda Siemonsma

“Wat mij drijft, is het werken aan een eerlijke samenleving waarin iedereen steeds opnieuw kansen heeft.”

• 36 jaar
  • Hoorn
  • Boazum

Sinds 2015 ben ik actief in de Friese politiek. Eerst als Statenlid en sinds eind 2016 als raadslid in Súdwest-Fryslân.
Ik sta voor een samenleving waarin we rekening houden met elkaar en waarin mensen niet steeds in hokjes worden gezet of worden beoordeeld. Ieder mens is tenslotte anders en de wereld wordt er alleen maar mooier op wanneer we iedereen ruimte geven om zichzelf te zijn.

Ik wil dat onze inwoners volop mee kunnen praten en mee kunnen doen. Het barst hier namelijk van de mogelijkheden om onze gemeente nog mooier, eerlijker én duurzamer te maken. Die mogelijkheden worden niet altijd gegrepen.
Súdwest-Fryslân moet daarom meer werk maken van begrijpelijke en toegankelijke communicatie.
Bijvoorbeeld om mensen te helpen duurzamer te gaan leven. Of om inwoners te helpen die op één of andere manier vastlopen. Ik zou willen dat inwoners de gemeente altijd gemakkelijk weten te vinden en dat de gemeente ook echt een partner kan zijn ter ondersteuning voor al onze inwoners. Daar zet ik mij graag voor in als lid van onze gemeenteraad!

Het wandelpad langs de Zwette.
Het is daar heerlijk wandelen en ik kan mijn hoofd daar helemaal leeg maken.

Onze gemeente is enorm groot en desondanks zijn mensen heel erg met elkaar verbonden. Dit is een fantastische kans, want met elkaar kunnen we alle uitdagingen aan. Bijvoorbeeld de uitdaging klimaatverandering. Samen kunnen we ervoor zorgen dat iedereen mee kan doen aan een duurzame toekomst. Daarvoor is het wel heel belangrijk dat de gemeente goed naar mensen luistert en zelf duidelijk en op een begrijpelijke manier vertelt wat er moet gebeuren en hoe dat moet gebeuren.

1. Voor elk kind muziek en cultuur op school.
2. Dat de gemeente duidelijk en in begrijpelijke taal gaat communiceren.
3. Werk maken voor een groene leefomgeving