Kandidaten gemeenteraadsverkiezingen Steenwijkerland bekend

D66 presenteert haar kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen Steenwijkerland. Na lijsttrekker en huidig raadslid Emmy Elgersma, volgen burgerraadsleden Thom de Vries en Gauke Veen. De vierde plaats wordt ingenomen door nieuwkomer Gerko Vink uit Tuk.

Gedreven inwoners met progressief geluid

Harry Renting, voorzitter D66 Steenwijkerland, kijkt tevreden naar de kandidatenlijst. “Afgelopen periode was D66 een stabiele partij in de raad met een consequente en positief kritische houding. De lijst bestaat uit betrokken en gedreven inwoners en hiermee zal het progressieve D66-geluid in de raad voortgezet worden.”

Ook is lijsttrekker Emmy Elgersma erg tevreden met de lijst. “We hebben een hecht en betrouwbaar team. Dat zetten we komende periode voort. Thom de Vries is ruim vier jaar burgerraadslid, gedreven en spreekt veel met inwoners in z’n voorbereiding. Op nummer drie staat Gauke Veen die onlangs geïnstalleerd is als burgerraadslid. Hij is hbo-docent politicologie en zet zich in voor goede besluitvorming waarbij iedereen gehoord wordt. Onze nummer vier is Gerko Vink uit Tuk die werkt als universitair hoofddocent en onderzoeker aan de Universiteit van Utrecht. Een mooi team voor de gemeenteraadsverkiezingen Steenwijkerland.”

Verkiezingsprogramma

In de ledenvergadering is onlangs ook het verkiezingsprogramma vastgesteld. De opmaak hiervan wordt nog gedaan en zal binnenkort gepubliceerd worden. “Veel inwoners geven afgelopen periode aan dat D66 een duidelijk verhaal heeft in de raad. Dat zetten we voort: Geen gedraai, geen willekeur, maar gewoon eerlijke, open en standvastige politiek” geeft Emmy Elgersma aan. “We staan voor grote opgaven, stellen het belang van de inwoner boven dat van de toerist en maken Steenwijkerland leefbaarder, duurzamer en aantrekkelijker.”

Kandidatenlijst

De kandidaten van D66 Steenwijkerland vind je hieronder van plaats 1 t/m 12. Klik op een naam voor meer informatie.