Blijf op de hoogte

Cultuur

Voor D66 is cultuur een inspiratiebron voor iedereen, geen “hobby” of luxegoed voor enkelen. Kunst, cultuur en erfgoed kunnen verbinden en onderscheiden. Ze helpen een samenleving om voortdurend op zichzelf te reflecteren. Wij vinden een sterke culturele en creatieve sector een essentiële voorwaarde voor een open, zich ontwikkelende en verbonden samenleving. Cultuur heeft daarnaast ook economische waarde. Een bloeiende culturele sector is een reden om ergens te willen wonen en maakt ons land op die manier aantrekkelijk voor talenten en bedrijven

Cultuur in het onderwijs

Cultuur is van ons allemaal. Elk kind moet hiermee kennis kunnen maken, omdat het een verrijking is. Daarom wil D66 aandacht voor cultuur op elke basisschool en voortgezet onderwijs als vast onderdeel van het lesprogramma. En wordt de cultuurkaart in nieuwe vorm voortgezet.

Gericht internationaal

D66 wil het internationaal cultuurbeleid bundelen en in een gericht aantal landen en steden inzetten, zodat de culturele en economische potentie beter wordt benut. Het huidige beleid om Nederlandse kunst, cultuur, mode, design en historie te promoten is niet effectief genoeg. Bovendien is het beleid versnipperd over verschillende ministeries.

Laatst gewijzigd op 14 april 2016