Doodlopende fietspaden

We kunnen het waarschijnlijk met elkaar eens zijn dat één van de mooiste punten aan Soest is, dat men zo makkelijk de natuur in wandelt en fietst. Om uit het dorp Soest te komen zijn er prachtige fietspaden door de polder en de bossen. Dat moeten we zo houden. Mooie fietspaden zorgen ervoor dat mensen blijven fietsen, bijvoorbeeld naar werk en studie. Mede daardoor maken wij ons zorgen over de afgesloten fietspaden, het meest recent is de dorpsstreek.

Dorpsstreek

Het landgoed Pijnenburg besloot al eerder dat fietsers niet meer welkom zijn op het fietspad over het landgoed. Sinds kort is het fietspad op de dorpsstreek ook afgesloten door particulier handelen. Het zou zonde zijn als er alleen nog maar fietspaden langs provinciale wegen zouden lopen. We moeten bijzondere fietspaden beschermen. D66 vindt dan ook dat de gemeente er alles aan moet doen om het fietspad dorpsstreek toegankelijk te houden.

Vraag en antwoord

Daardoor hebben wij eind juli schriftelijke vragen gesteld aan het college. De antwoorden hebben wij eerder deze week gekregen, zie hieronder. Helaas zijn die alweer door de realiteit ingehaald. Dat heeft ervoor gezorgd dat wij met nog meer vragen zitten die wij zeker gaan stellen. Wij houden het in de gaten. D66 blijft staan voor een open en gastvrij Soest

Document 2397573 beantwoording vragen art 46 inzake openbaarheid fietspad Inhoud document (2)