Blijf op de hoogte

donderdag 27 maart 2014

Snelle groei D66-leden na historische verkiezingsuitslag

Sinds de gemeenteraadsverkiezingen van woensdag heeft D66 400 nieuwe leden extra gekregen. Dat laat D66-partijvoorzitter Fleur Gräper vandaag weten. Gräper: “Het is mooi dat zoveel mensen bij willen dragen aan het versterken van het D66-geluid. Lid worden van een politieke partij is een geweldige manier om betrokken te zijn bij de toekomst van je wijk, je gemeente en zelfs de toekomst van Nederland. Het is dé manier om meer te doen dan eens in de vier jaar stemmen.”

Groei

In februari werd bekend dat dat de meeste politieke partijen leden hebben verloren in 2013. D66 groeide tegen die trend in met 2.9 procent naar 23.700 leden, een record in de partijgeschiedenis. Met de ledengroei van de afgelopen dagen zet D66 deze trend door. Gräper-van Koolwijk: “Bij de gemeenteraadsverkiezingen hebben we een flinke zetelwinst geboekt. Zonder de tomeloze inzet van onze leden was dat nooit gelukt. Uiteindelijk zijn de leden het fundament van een partij. Het is geweldig dat D66 blijft groeien, maar ik zou nog liever zien dat alle partijen in staat zijn meer leden te werven. Dat is het beste voor de maatschappelijke verankering van de politiek als geheel.”

Historisch

Bij de verkiezingen van woensdag werd D66 de grootste partij in 11 van de 16 grootste steden. Onder meer Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Groningen kleurden D66-groen. In totaal groeide het aantal D66-raadszetels van 534 naar ruim 800.

Ook meedoen? Regel het gelijk hier.

Nu is het moment.

Word nu lid