Blijf op de hoogte!

Door uw mailadres in te vullen en op "verstuur" te klikken geeft u ons toestemming om uw mailadres op te slaan. Dit gebruiken wij om u regelmatig updates te sturen. Hier kunt u meer vinden over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

dinsdag 19 december 2017

Snel aan de slag met Noordelijke Randweg Utrecht

Tweede Kamerlid Matthijs Sienot wil dat Rijkswaterstaat samen met de gemeente en provincie Utrecht zo snel mogelijk aan de slag gaat met de aanpak van de Noordelijke Randweg Utrecht. Dit is belangrijk om het verkeer om de stad heen te leiden. Daardoor rijden er minder auto’s dwars door Utrecht.

Veel infrastructuur rondom Utrecht is of wordt verbeterd, maar de noordkant nog niet. Sienot: “D66 wil dat automobilisten door kunnen rijden, Utrechters schone lucht inademen en mensen in Overvecht prettig kunnen wonen. Door op de Noordelijke Randweg Utrecht bijvoorbeeld te zorgen voor ongelijkvloerse kruisingen kunnen auto’s beter doorrijden en is er minder geluidsoverlast. D66 wil daar mee aan de slag.” Het voorstel van D66 Tweede Kamerlid Sienot om zo snel mogelijk een akkoord te sluiten over de noodzakelijke investeringen met de provincie en gemeente Utrecht zodat de Noordelijke Randweg kan worden verbeterd, is vandaag in de Tweede Kamer aangenomen.

Goed nieuws voor Utrecht en Overvecht

In het regeerakkoord is afgesproken dat deze belangrijke schakel in het Utrechtse wegennet wordt verbeterd. D66 Utrecht lijsttrekker Klaas Verschuure is enthousiast: “Dit is goed nieuws voor de inwoners van Utrecht en Overvecht. Samen met onze fracties in de provincie en in de Tweede Kamer zorgen we er voor dat we minder in de file staan en de lucht schoner wordt! D66 krijgt het voor elkaar.”

Klimaat, natuur & milieu

De wereld verandert en daar ziet D66 kansen. Kansen voor mensen, om hun eigen energie op te wekken, of op slimme wijze hun energierekening te verlagen, kansen voor schone steden waar het gezond en prettig wonen is en kansen voor innovatieve bedrijven die hun concurrentiepositie versterken door tegen lagere kosten te produceren. Groei biedt uitdaging aan creativiteit en durf. Groei en innovatie zorgen voor oplossingen banen en welvaart. Mits die groei niet ten koste gaat van de kansen van volgende generaties. Duurzame, groene groei is de sleutel naar een welvarende toekomst.