Blijf op de hoogte

Fiscaal aantrekkelijk schenken

Voordeel voor u en D66

Met een periodieke schenkingsovereenkomst kunt u meer schenken aan D66 zonder dat het u meer kost. Afhankelijk van uw persoonlijke situatie kunt u tot wel 52% meer geven aan D66, terwijl u uiteindelijk netto evenveel betaalt als nu. Een echte win-win situatie voor zowel D66 als uzelf. Alvast hartelijk dank namens de partij!

Hoe werkt dit?

Uw jaarlijkse contributie (incl. vrijwillige bijdrage) aan D66 wordt door de Belastingdienst beschouwd als een gewone gift. Dit betekent dat deze gift deels fiscaal aftrekbaar is. Door uw contributie (incl. vrijwillige bijdrage) vast te leggen in een periodieke schenkingsovereenkomst wordt deze beschouwd als periodieke gift en daarom volledig fiscaal aftrekbaar. Deze overeenkomst houdt in dat u elk jaar, gedurende een periode van minimaal vijf jaar, een vast bedrag doneert aan D66. Hierdoor kunt u meer schenken aan D66 zonder dat dit u netto meer kost. Met dit formulier stelt u direct een periodieke schenkingsovereenkomst op.

Klik op onderstaande calculator om uw belastingvoordeel uit te rekenen!

Let op! De uiteindelijke fiscale aftrek is afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Bereken hier hoeveel u extra kunt schenken aan D66 door middel van een schenkingsovereenkomst.

Download hier de schenkingsovereenkomst

Stappenplan

Hieronder kunt u lezen welke stappen u moet nemen om de periodieke schenkingsovereenkomst in orde te maken.

• U vult, evt. samen met uw partner, uw onderdelen in op overeenkomst.
  • D66 vult vervolgens de benodigde gegevens in zoals een uniek transactienummer en de ondertekening namens de organisatie.
  • D66 maakt een digitale kopie en past indien nodig uw contributie aan.
  • U ontvangt de volledig ingevulde overeenkomst op uw huisadres. Bewaar deze goed! Deze kunt u gebruiken als bewijsstuk bij uw aangifte Inkomstenbelasting.
  • U kunt vervolgens, mits u het jaarbedrag voldaan heeft, dit aftrekken tijdens uw belastingaangifte.

Klik hier voor veelgestelde vragen, of neem direct contact op via 070-3566066 of fondsenwerving@d66.nl.

Laatst gewijzigd op 5 augustus 2019

Nu is het moment.