Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

donderdag 12 juli 2012

Reactie D66 op nepbrief FNV

FNV (Sectorraad Havens) heeft vandaag een nepbrief gestuurd aan duizenden mensen. Daarin wordt mensen verteld dat ze ontslagen zijn. De brief is zogenaamd ondertekend door Alexander Pechtold.

Deze nepbrief heeft veel mensen schrik aangejaagd. Deze actie is geen reclame voor een serieuze vakbeweging. Het moge duidelijk zijn dat de FNV andere ideeën heeft over de arbeidsmarkt dan D66, maar de discussie daarover moet niet over de ruggen van mensen gevoerd worden. Zeker niet in een tijd dat veel mensen onzekerheid voelen over het behoud van hun baan.

De brief is bedoeld als actie tegen de modernisering van het ontslagrecht, die VVD, CDA, D66, GroenLinks en Christenunie in het Begrotingsakkoord hebben afgesproken. Die plannen zijn er juist op gericht dat bedrijven meer en makkelijker mensen kunnen aannemen. Bovendien is in het akkoord geregeld dat bij een eventueel ontslag de vergoeding voortaan gebruikt wordt om werknemers om te scholen naar een baan in een sector die wel toekomst heeft. Zo bieden we mensen weer perspectief.

Door de arbeidsmarkt te hervormen, scheppen we voor meer mensen een kans op een baan. Die vernieuwing is nodig om Nederland weer in beweging te brengen.