Emre Kanik

Emre Kanik - Portret van Emre Kanik - Beeld: D66 Purmerend

Emre Kanik is lijstduwer op de kandidatenlijst van D66. Hij komt oorspronkelijk uit de Zaanstreek en woon nu in Purmerend. Zijn familie-roots liggen zowel in Nederland als in Turkije en hij heeft enkele jaren in Zuid-Korea gewoond. In het dagelijks leven is hij project manager bij een van de grootste marktonderzoeksbedrijven van Nederland. In zijn vrije tijd doet hij veel aan fotografie.

In het verleden heeft hij de politieke functie bekleed van raadslid in Zaanstad en momenteel is hij Statenlid in de provincie Noord-Holland. Hij heeft voor de provincie gekozen door zijn ervaringen in Zuid-Korea, waar de afgelopen jaren vooral in het teken van economische vooruitgang hebben gestaan en niet zozeer in het verbeteren van de leefomgeving. Dat is nou juist een onderwerp waar de provincie in grote mate verantwoordelijk voor is en waar hij graag een steentje aan bijdraagt.

Hij wil de provincie besturen door samen te werken met o.a. inwoners, ondernemers, maatschappelijke organisaties, en natuurlijk met de andere politieke partijen in Provinciale Staten. Hij is goed in verbindingen leggen, te onderhouden en te onderhandelen met politici van andere partijen om de doelen van D66 te verwezenlijken.