Blijf op de hoogte

Witboek Onderwijs

De afgelopen maanden trok D66 door Nederland met een onderwijstour. Fractievoorzitter Alexander Pechtold, onderwijswoordvoerder Paul van Meenen en de andere Kamerleden bezochten basisscholen, middelbare scholen, ROC’s, hogescholen en universiteiten. En onderweg praten ze met iedereen die ze tegenkwamen over hoe het onderwijs in Nederland te verbeteren is. Ook opende D66 de website witboekonderwijs.d66.nl, waar mensen hun goede ideeën voor beter onderwijs konden achterlaten. De beste ideeën bundelde D66 in het Witboek Onderwijs.

Het witboek is een tegenhanger van de bekende zwartboeken, over alles wat misgaat. Het is een positieve verzameling van ideeën. Pechtold en van Meenen selecteerden uit de inzendingen tien concrete punten. Deze punten zal D66 proberen te realiseren in de Tweede Kamer.

Het D66 Witboek Onderwijs is hieronder te downloaden.

Gepubliceerd op 05-02-2014 - Laatst gewijzigd op 29-11-2018