Blijf op de hoogte

Vaste baan bereikbaar

De afgelopen 10 jaar nam het aantal vaste banen in Nederland af met 500.000 en kwamen er 1,2 miljoen tijdelijke banen en uitzendbanen bij. Ook is het aantal werklozen nog steeds bijna twee keer zo hoog als aan het begin van de kredietcrisis. D66-leider Alexander Pechtold wil dat het volgende kabinet deze jarenlange ontwikkeling keert: “De tweedeling op de arbeidsmarkt wordt steeds scherper. Vooral 45-minners en lager opgeleiden krijgen geen vast contract meer. Nederland moet geen land worden waarin je alleen een vaste baan kunt krijgen als je een universitair diploma hebt. Een vaste baan moet voor iedere werknemer die dit wil bereikbaar zijn.” Dit voorstel maakt deel uit van het concept-verkiezingsprogramma van D66 dat vrijdag 26 augustus 2016 wordt gepresenteerd. Lees verder >>

Gepubliceerd op 20-08-2016 - Laatst gewijzigd op 20-08-2016

Nu is het moment.