Blijf op de hoogte

Publicaties

Schriftelijke vragen over signalen dat Nederlandse ondernemers werden afgeluisterd door NSA

1.            Heeft u kennis genomen van het bericht Snowden leaks: France summons US envoy over NSA surveillance claims?

2.            Kunt u ingaan op de suggestie dat niet alleen mogelijke terroristen worden afgeluisterd, maar ook mensen uit het bedrijfsleven en hierbij ook berichten over het Braziliaanse Petrobras meenemen?

3.            Kunt u uitsluiten dat de Amerikaanse veiligheidsdiensten voor economische doeleinden Nederlandse bedrijven in Nederland bespioneren?

4.            Hoeveel voorbeelden van dergelijke bedrijfsspionage zijn bij u bekend, om welke sectoren gaat het en wat gaat u hieraan doen?

5.            Welke risico’s loopt het Nederlandse bedrijfsleven en de Nederlandse burger door spionage voor economische doeleinden?

6.            In hoeverre is en blijft bedrijfsspionage een prioriteit voor de AIVD?

7.            Bent u bereid een expliciet signaal aan de Amerikanen te geven dat bedrijfsspionage niet past in een relatie tussen bevriende landen?

8.            Bent u bereid deze vragen voor maandag 28 oktober 12.00 uur te beantwoorden?

Gepubliceerd op 24-10-2013 - Laatst gewijzigd op 18-08-2014

Nu is het moment.