Blijf op de hoogte

Publicaties

Motie Paul van Meenen: Eén loket voor ouders van kinderen met meervoudige beperking

De aangenomen motie van Tweede Kamerlid Paul van Meenen:

De Kamer

Gehoord de beraadslaging,

Constaterende dat ouders in de zorg voor chronische zieke kinderen en kinderen met EMB te maken hebben met diverse wetten en geldstromen en daardoor met veel bureaucratie,

Constaterende dat ouders van chronisch zieke kinderen en kinderen met ernstig meervoudige beperkingen (EMB) met scholen moeten onderhandelen over de financiële dekking van de zorg voor hun kind op school,

Overwegende dat deze ouders zich volledig moeten kunnen concentreren op de zorg voor hun kind en derhalve op bureaucratisch vlak ontzorgd dienen te worden,

Verzoekt de regering één loket op te richten dat ouders van chronisch zieke kinderen en kinderen met ernstig meervoudige beperkingen, die dat wensen, kan helpen de praktische bureaucratische zaken over te nemen,

En gaat over tot de orde van de dag,

Van Meenen

Gepubliceerd op 08-04-2015 - Laatst gewijzigd op 13-04-2015