Blijf op de hoogte

Bijdrage Hans Engels debat over deconstitutionalisering

Op 21 april jl. debatteerde de Eerste Kamer over het initiatiefvoorstel van D66 Tweede Kamerlid Gerard Schouw tot deconstitutionalisering van de benoeming van de burgemeester.

In de Eerste Kamer sprak Senator Hans Engels namens de D66 fractie over de vraag of de Grondwet zich dient uit te spreken over de aanstellingswijze van de burgemeester.

De Eerste Kamer stemt op 28 april over het initiatiefvoorstel. Een aanvaarding van dit voorstel zou een eerste stap zijn op weg naar een grondwettelijke opdracht aan de wetgever.

U kunt de volledige tekst van Eerste Kamerlid Hans Engels lezen door het onderstaande document te downloaden.

Gepubliceerd op 22-04-2015 - Laatst gewijzigd op 22-04-2015

Nu is het moment.