Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Michiel Scheffer

GELeeftijd 50 jaar
Woonplaats Nijmegen
Functie Senior Associé bij Berenschot
Vrije tijd Opera, fietsen

“We staan in Nijmegen-Lent, waar sinds 2013 gewerkt wordt aan een nevengeul voor de Waal. Zodat we in Nederland droge voeten houden. Deze plek staat voor de strijd tegen klimaatverandering en de noodzaak om onze economie voor onze kinderen te verduurzamen. Dat betekent dat we moeten investeren in banen en de energie van de toekomst. Nederland moet hervormen, Gelderland kan investeren met haar 4 miljard euro reserves. We moeten dat inzetten waar dat maatschappelijk en economisch het beste rendement oplevert. Dat is in Gelderland: duurzame innovatie, werk en onderwijs. “Bij de aanleg van de nevengeul worden er ook kansen voor natuur, sport en recreatie gecreëerd. Goed voor de eerste toeristische provincie van Nederland. De keerzijde is wel dat vijf overheden moeten samenwerken in de realisatie van de geul. Die bestuurlijke drukte betekent: vijftien jaar besluiten en plannen en dan drie jaar bouwen. Als we Nederland sneller willen moderniseren, bijvoorbeeld in de transitie naar duurzame energie, dan moeten we het bestuur vereenvoudigen want dat is een hindernis voor burgers en bedrijven die aan de slag willen. Kortom, landsdelen en minder bureaucratie.”

Lees hier meer over de verkiezingen in Gelderland.

Laatst gewijzigd op 19 februari 2015

Nu is het moment.