Blijf op de hoogte!

vrijdag 4 augustus 2017

Pride 2017: Jij staat niet alleen!

LHBTI-jongeren doen vijf keer zo vaak pogingen tot zelfmoord en hebben vaker dan hun leeftijdsgenootjes te maken met pesten en uitsluiten. In zo’n ingewikkelde periode is het belangrijk dat je weet wie je steunpilaren zijn en dat je weet dat je er niet alleen voor hoeft te staan. Daar wil D66 dit jaar op de boot aandacht voor vragen met de boodschap “jij staat niet alleen!”.

Zeven dappere jongeren werkten mee aan een video (waarvan de foto’s op de boot te zien zijn) waarin zij vertelden van wie zij steun hebben ontvangen toen ze worstelden met hun geaardheid of seksualiteit. D66 wil op deze manier laten zien dat er altijd iemand is die achter je staat, altijd iemand is die je steunt – ook al zie je dit misschien soms zelf niet.

Op de boot varen deze stoere jongeren uit de video met ons mee. Net zoals Daan Verhoeven, mede-initiatiefnemer van #allemannenhandinhand. Zijn idee, dat door Barbara Barend de wereld in werd geslingerd liet zien hoeveel steun er is voor LHBTI’ers in ons land. Alexander Pechtold en Wouter Koolmees liepen zelfs hand in hand naar de formatie-onderhandelingen én gingen daarmee de hele wereld over. Op onze boot ontbreken natuurlijk ook niet D66-Europarlementariër Sophie in’t Veld, emancipatiewoordvoerder en Tweede Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma en Tweede Kamerleden Salima Belhaj, Vera Bergkamp, Rob Jetten en Eerste Kamerleden Annelien Bredenoord en Henriëtte Prast. Samen laten we zien dat D66 pal staat voor gelijk rechten. Pal staat voor gelijke kansen van jongeren én zich verzet tegen pesten en uitsluiten. Samen staan we immers sterk en niemand staat alleen.

Volg D66 tijdens Pride Amsterdam live.

Lees meer op d66.nl/prideamsterdam.