Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

vrijdag 26 januari 2018

Pia Dijkstra maakt documentaire over orgaandonatie

Pia Dijkstra sprak met Patricia, Jeroen en Wendy. Zij vertellen alledrie hoe ingrijpend het is om te moeten wachten op nieuwe longen, een nieuwe lever of een nieuw hart. Bekijk hierboven de documentaire.

Kamerlid en initiatiefneemster van de Wet Actieve Donorregistratie Pia Dijkstra heeft drie patiënten geïnterviewd. Patricia van Corven staat op de wachtlijst voor nieuwe longen, Wendy Manders heeft een nieuw hart nodig, en Jeroen Beumer heeft een levertransplantatie gehad. In de documentaire gaat Dijkstra met hen in gesprek over de gevolgen hiervan op het dagelijks leven.

Volgende week behandelt de Eerste Kamer de Wet Actieve Donorregistratie. In de Volkskrant leest u hoe Pia Dijkstra zich inzet voor deze belangrijke wet.