Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Europees Parlement

D66 heeft sinds de Europese verkiezingen van 22 mei 2014 vier leden in het Europees Parlement. Sophie in ’t Veld is fractievoorzitter.

D66_C99_565
D66 maakt in het Europees Parlement onderdeel uit van de fractie van de Alliantie van Liberalen en Democraten voor Europa (ALDE). De ALDE bestaat sinds juli 2004 en heeft momenteel 69 van de 751 zetels. In deze fractie zitten de zusterpartijen en geestverwanten van D66, zoals de Britse Liberal Democrats, de Zweedse, Spaanse, Oostenrijkse en Deense sociaal-liberalen. Sinds de Europese Parlementsverkiezingen van 2014 is de D66-fractie de tweede grootste Nederlandse fractie in het Europees Parlement.
Meer informatie over het Europees Parlement? Ga naar europa.d66.nl

Sophie in ’t Veld