Blijf op de hoogte

Congres

Elkaar ontmoeten, diverse workshops, inhoudelijke sessies, boeiende sprekers en meedenken en -praten over plannen voor de toekomst. Dat zijn vaste ingrediënten voor een D66 Congres!

Het eerstvolgende congres is op zaterdag 9 november in Breda. Meer daarover lees je op de speciale congreswebsite.

Inspirerende sprekers en talkshows

Je kunt de hele dag een inspirerend programma volgen. Sprekers van binnen als buiten D66 nemen je mee in hun gedachten en geven hun blik op de wereld. Op het komend congres is er de speech van Rob Jetten bijvoorbeeld ook een talkshow met topvrouwen van binnen en buiten de politiek en is er een talkshow met de D66-ministers Sigrid Kaag en Kajsa Ollongren.

Meepraten en meebeslissen over onze koers

Tijdens het congres is ook de Algemene Ledenvergadering (ALV). Hier praat en beslis je mee over de koers van de partij en interne partijvoorstellen. De ALV is het hoogste orgaan binnen D66. Alle aanwezige leden hebben een stem en kunnen meestemmen. Dat gaat door middel van congresvoorstellen, moties en resoluties. Aan het begin van de dag is er altijd een sessie ‘Hoe werkt het congres?’ waarin we je precies uitleggen hoe we op het congres besluiten nemen.

Ook kun je op het congres meestemmen over verkiesbare vacatures voor besturen en commissies.

Tal van subsessies en workshops

Tijdens een congres is er van alles te doen. Ook in kleinere zalen. Er zijn inhoudelijke sessies, workshops en tal van andere interessante bijeenkomsten. Zo is er op congres 110 een workshop over het schrijven van een goed verhaal. Je kunt in gesprek over het fundament van het verkiezingsprogramma. Je kunt in aanschuiven de talentencommissie om te praten over jouw ontwikkeling in de partij. En op dit congres trappen we de ‘D66 Scholenreis’ af.

Andere D66’ers ontmoeten

Naast het hele programma komen veel D66’ers naar het congres om andere Democraten te ontmoeten. Zo leer je mensen kennen met vergelijkbare interesses uit alle delen van het land, ontmoet je mensen die al jaren lid zijn en maak je kennis met nieuwe enthousiaste leden vol ambitie. Ook is het congres voor velen altijd een weerzien van mensen die ze al kennen en ieder jaar op het congres weer ontmoeten.

Ben jij eruit? Kom je naar het congres? Je kunt je ticket bestellen via de congreswebsite.

Laatst gewijzigd op 21 oktober 2019