Formeer je eigen kabinet!

In digitale bijeenkomsten tijdens de verkiezingscampagne en de formatie staan we stil bij de vraag wat een kabinet van sociale rechtvaardigheid beslist moet doen om Nederland klaar te maken voor de toekomst. Ook dagen we leden van jouw afdeling uit zelf een nieuw kabinet te formeren.

Inmiddels is de aanmeldperiode voorbij!

Heb je interesse? Dan vind je hieronder een handig overzicht van wat de bijeenkomst inhoudt en wat er nodig is vanuit jouw afdeling.

Hoe ziet de digitale bijeenkomst eruit?

De sessies duren van 20.00 tot 21.30 en zijn op maandag tot en met vrijdag in te plannen. Ze vinden plaats via Zoom. De sessie start met een inleiding van één van de samenstellers van het boek: Coen Brummer (directeur VMS) of Afke Groen (wetenschappelijk medewerker VMS). Eén van de auteurs van de 20 hoofdstukken in het boek vertelt over zijn of haar bijdrage.

Vervolgens zijn de leden van de afdeling aan zet. De deelnemers stellen in kleine gespreksgroepen via break-out rooms zelf een programma voor een kabinet van sociale rechtvaardigheid samen. Optioneel onderhandelen de deelnemers daarna met andere groepjes en doen ze een poging een coalitie te formeren.

Wat doet de afdeling?
De afdeling promoot de avond onder haar leden.
De afdeling zorgt voor een gastheer/dame die de avond opent.

Zijn er kosten aan verbonden?
De avond is kosteloos. Deelnemers aan de avond krijgen een kortingscode, waarmee ze het boek in de webshop kunnen bestellen als zij dat willen. Ook krijgen ze de inleiding van het boek toegezonden om zich van tevoren in te kunnen lezen.
Is een van je vragen nog niet beantwoord? Neem dan contact met ons op via [email protected]