#12 Michiel Steltman uit Zevenhoven

Michiel Steltman - Beeld: D66 Nieuwkoop

Michiel Steltman (1957) is kandidaat tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van 2022.

• 66 jaar
  • Amsterdam
  • Zevenhoven
  • Hij/hem

Michiel is public affairs voorman van Stichting DiNL (digitale infrastructuur Nederland). Hij verbind politiek, bestuur, bedrijfsleven en ondernemers met elkaar. Samen met zijn vrouw woont hij in Noordeinde.

Waarom D66?
Ik ben een genuanceerd mens. Een midden partij die midden in de samenleving staat en pragmatisch werkt. Aan oplossingen denkt, werkt aan vooruitgang, modern denkt. Maar niemand laat vallen. Dat spreekt mij aan. Je moet vooruit, maar je moet oog hebben voor mensen die niet meekomen. Denken aan oplossingen, samenwerken.

Politieke uitdagingen vandaag?
Hoe gaat de samenleving er in de toekomst uitzien. Wat mis onze visie op de samenleving van 10-30 jaar. Hoe gaan we daar een goed beeld van schetsen. Maar het is belangrijk dat de politiek vergezichten schetst. Hoe staan wij als partij, maar ook als samenleving tegenover de toekomst van onze gemeente, ons land, onze wereld. Er komen zoveel dingen op ons af, hoe ga je daarmee om? We willen een samenleving die heel sterk zit op economie en bezig of willen we een sociale en duurzame samenleving. D66 staat daar echt middenin.

Wat vind je het mooiste plekje van onze gemeente?
Ik ben een fan van de gemeente Nieuwkoop. Ik ben uit een andere gemeente gekomen, maar ik ben verliefd. De gehele gemeente is prachtig. Het Groene Hart in ultima forma. Natuur, kleine dorpskernen en vergezichten.