Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

woensdag 27 juni 2018

Nieuwe fractiebestuur Eerste Kamer

De Eerste Kamerfractie van D66 heeft een nieuw fractiebestuur gekozen. Hans Engels gaat direct aan de slag als fractievoorzitter. Hij is al sinds 2004 lid van de Eerste Kamer. Engels: “Ik dank de fractie voor het in mij gestelde vertrouwen als voorzitter, en kijk uit naar een goede samenwerking het komende jaar.”

Nieuw fractiebestuur

Op 26 juni 2018 heeft de fractie gezamenlijk besloten tot een nieuw fractiebestuur. Naast een nieuwe voorzitter koos de fractie ook een nieuwe vicefractievoorzitter en -secretaris. Annelien Bredenoord is gekozen tot de nieuwe vicefractievoorzitter. Zij is sinds 2015 lid van de Eerste Kamer.

De Eerste Kamerfractie heeft Alexander Rinnooy Kan gekozen tot fractiesecretaris. Hij is sinds 2015 lid van de Eerste Kamer.

Thom de Graaf voorgedragen als vicevoorzitter Raad van State

De vacature van fractievoorzitter ontstond door het de aanstaande benoeming van Thom de Graaf als vicevoorzitter van de Raad van State. In september zal De Graaf terugtreden als senator en aan de slag gaan bij de Raad van State.

Nu is het moment.

Word nu lid