Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

vrijdag 7 juni 2019

Nieuwe D66-fractie aan de slag voor de toekomst

Annelien Bredenoord (kandidaat-lijsttrekker Eerste Kamer)

De nieuwe Eerste Kamerfractie van zeven D66´ers worden dinsdag geïnstalleerd. Fractievoorzitter Annelien Bredenoord: ¨Met dit team dragen we bij aan de toekomst van Nederland.¨

¨Wij kijken ernaar uit om ook in de Eerste Kamer het D66-geluid te laten horen. In de Eerste Kamer beoordelen we wetten op rechtmatigheid, handhaafbaarheid en uitvoerbaarheid. Daarbij zijn wij constructief en kritisch. Maar daarnaast zullen we ook de idealen van D66 in onze overwegingen laten doorklinken. We hebben er zin in!¨ , aldus Annelien Bredenoord.

Nieuwe gezichten en ervaren Senatoren

Naast de ervaren senatoren Annelien Bredenoord, Joris Backer, Petra Stienen en Henk Pijlman bestaat de nieuwe fractie ook uit enkele nieuwe gezichten. Alexandra van Huffelen, oud-wethouder in Rotterdam en directeur van het Amsterdamse ov-bedrijf GVB versterkt de fractie. Boris Dittrich, oud-fractievoorzitter in de Tweede kamer en mensenrechtenactivist, zal de komende vier jaar ook senator voor D66 zijn. Ook nieuw is Carla Moonen. Moonen is bestuursvoorzitter van de Koninklijke Nederlandse Ingenieurs. Bredenoord: “Dit team heeft de juiste mix tussen ervaring en vernieuwing. Daarmee kunnen we voortvarend aan de slag.”

Paul Schnabel (kandidaat nummer 7) heeft aangegeven niet nog een termijn verder te gaan. Annelien ‘‘We zijn Paul ontzettend dankbaar voor zijn waardevolle bijdrage de afgelopen vier jaar. Met de eerstvolgende op de lijst hebben we een goede opvolger die zijn plek kan overnemen: Carla Moonen’’

De zeven D66´ers worden dinsdag officieel geïnstalleerd als Eerste Kamerleden.

Nu is het moment.

Word nu lid