Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

donderdag 1 december 2016

Nieuw boek Alexander Pechtold: Optimist in de politiek

In dit urgente, persoonlijke en politieke boek presenteert Alexander Pechtold zijn ideeën voor de toekomst van Nederland, bestrijdt hij het populisme en houdt hij een vurig pleidooi voor een open en vrije samenleving. Het boek is verkrijgbaar in de boekhandel en online te bestellen.

Boek direct bestellen? Dat kan hier!

Na tien jaar als fractievoorzitter van D66 staat Alexander Pechtold in 2017 voor zijn grootste opgave. Terwijl xenofobie en pessimisme als een donkere wolk boven de Westerse wereld hangen, legt de verkiezing van Donald Trump als president van de Verenigde Staten een andere zenuw verder bloot: het gebrek aan vertrouwen van mensen in de politiek.

In ‘Optimist in de politiek’ ontvouwt Alexander Pechtold zijn ideeën voor de toekomst van de Nederlandse samenleving. Waarom was juist hij degene die Geert Wilders vanaf het eerste uur bestreed en waarom blijft hij dat zo volhardend doen? Wát drijft hem om zich nog steeds zo in te zetten voor zijn optimistische boodschap? Hoe wil hij de brug slaan naar mensen die zich van de politiek afkeren?

Pechtold vertelt openhartig over zijn achtergrond, zijn jeugd en zijn opvoeding. In ‘Optimist in de politiek’ ontmoeten we een man met idealen. Iemand met een rotsvast geloof in de Europese samenwerking en in de kracht van de Nederlandse democratie. We zien de drijfveren van een politicus die zich vol overtuiging inzet voor wat nu meer dan ooit op het spel staat: onze veelkleurige, vrije samenleving met kansen voor iedereen.

Signeersessies op zaterdag 21 januari:

Nu is het moment.

Word nu lid