Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Monica den Boer

Tweede Kamerlid

55 jaar

Maasdam

Monica den Boer (1963) is sinds 31 oktober 2017 lid van de Tweede Kamer voor D66.

“Nederland is een progressief gidsland en dat moeten we blijven. Maar dat kunnen we alleen zijn als iedereen, groot of klein, jong of oud, nieuwkomer of oudgediende, zich veilig en vrij voelt om zichzelf zijn. Onze politieagenten op straat beschermen onze vrijheden en bieden die veiligheid. Dat zag ik als directeur onderzoek aan de Politieacademie en dat merk ik zelf op straat.

Diezelfde politie verdient wel een professionaliseringsslag. Een diverse, kundige politie waar Nederlanders blind op kunnen vertrouwen. Het oplossingspercentage en de aangiftebereidheid moet omhoog. Grensoverschrijdende criminaliteit  vraagt om Europa wat de handen ineen slaat. Ik wil er alles aan doen als Kamerlid voor D66 om dat mogelijk te maken.”

Portefeuilles

Veiligheid (politie, brandweer & crisisbeheersing); Binnenlandse Zaken

Meer van Monica den Boer
Samen met D66 wil ik voorkomen dat onze verworvenheden op het gebied van veiligheid, rechtsstatelijkheid en internationalisering worden ondermijnd. Het is tijd voor een krachtig, consistent en overtuigend tegengeluid.