Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Menno Snel

Staatssecretaris van Financiën

Den Haag

Menno Snel (1971) is namens D66 staatssecretaris van Financiën in het kabinet Rutte-III.

Als staatssecretaris is Snel verantwoordelijk voor de Belastingdienst, voor hem geen onbekend terrein. Snel leerde het ministerie van Financiën al vroeg in zijn loopbaan van binnenuit kennen. Hij werkte veertien jaar voor het ministerie, onder andere als plaatsvervangend directeur-generaal fiscale zaken.

Snel heeft veel internationale ervaring. Als ‘monetair diplomaat’ behartigde hij de Nederlandse belangen in het buitenland. Daarna zat hij vijf jaar in het dagelijks bestuur van het Internationaal Monetair Fonds (IMF) in Washington DC. In 2016 kwam Snel weer terug naar Nederland en werd hij directievoorzitter van de Nederlandse Waterschapsbank.

Snel is sportief. Iedere dinsdagavond voetbalt hij nog met zijn studievrienden en op zondag fietst hij vaak met vrienden door de duinen.

Portefeuilles

Belastingdienst, Financiële verhoudingen tussen het Rijk en de decentrale overheden, Exportkredietverzekeringen en –faciliteiten, Kansspelen, Muntwezen, Domeinen Roerende Zaken