Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

Marijke van Beukering

Tweede Kamerlid

48 jaar

IJsselstein

Marijke van Beukering (1971) is sinds januari 2020 (tijdelijk) lid van de Tweede Kamer, ter vervanging van Kamerlid Rens Raemakers.

Van Beukering was wethouder voor D66 in IJsselstein, en was daar verantwoordelijk voor het sociaal domein, onderwijs en sport. Van Beukering werkte als ZZP-er en hield zich onder meer bezig met jeugdzorg en schone lucht in de IJmond. Als Tweede Kamerlid krijgt ze ook jeugdzorg in haar portefeuille, naast onder andere mantelzorg en vrijwilligerswerk, armoede en schuldsanering en medische zorg.

“Politiek en inwoners lijken steeds verder van elkaar af te staan. Het is belangrijk om met elkaar in gesprek te blijven en open te staan voor elkaars ideeën en zorgen. Zo creëren we een samenleving van verbondenheid.

Ik wil ervoor zorgen dat kinderen in kwetsbare posities, voldoende aandacht en ruimte krijgen om zich goed te ontwikkelen. Daarbij moet het niet uitmaken waar je wieg stond. Kinderen die in armoede leven, de dupe zijn van vechtscheidingen of kinderen met ouders van een psychiatrische stoornis, ieder kind moet de kans krijgen op een mooie toekomst.”

Portefeuilles

Jeugdzorg; Jeugdcriminaliteit; Kindermishandeling; Participatiewet; Armoede- & schuldenbeleid; Mantelzorgers en -vrijwilligers

- Marijke van Beukering