Blijf op de hoogte

We houden je graag als eerste op de hoogte van onze inzet voor de toekomst van Nederland. Schrijf je snel in en ontvang onze updates!

Marietje Schaake (1978) is sinds 2009 lid van het Europees Parlement.

In een snel veranderende wereld is een verenigd en democratisch Europa essentieel voor het behoud van onze vrijheid en kwaliteit van leven. Mensen mogen verwachten dat politici verantwoordelijkheid nemen en leiderschap tonen, om Europa concurrerend te maken, onze strategische positie uit te bouwen, maar ook om wereldwijd mensenrechten te verdedigen.

De digitale revolutie opent nieuwe vormen van bestuur en ondernemerschap. Door open data moeten burgers beter hun eigen leefomgeving kunnen vormgeven en de overheid controleren. De Europese digitale interne markt moet worden vervolmaakt om nieuwe groei en innovatie te stimuleren. Modernisering van het auteursrecht is daarvoor essentieel.

Portefeuilles: Buitenlandse Zaken, Internationale Handel, Digitale Agenda, Cultuur, Media, Onderwijs en Sport.

Meer van Marietje Schaake
D66 staat voor een sterk Europa in een wereld die snel verandert. Het verdedigen van mensenrechten en liberale waarden moet opnieuw en ambitieus worden gerealiseerd.
- Marietje Schaake