Volg jouw D66-thema

Schrijf je in voor onze nieuwsbrieven en ontvang de laatste updates op basis van jouw interesses.

Anita Vink

VWS (gezondheidszorg/stelsel en medisch-ethisch), I&A/JBZ (privacy, databescherming), V&J (privacy, databescherming, familierecht, prostitutie).

Anita Vink is sinds oktober 2018 lid van de Eerste Kamer. Zij vervangt Annelien Bredenoord tijdens haar zwangerschapsverlof.

Toen ik in 2002 uit volle overtuiging lid werd van D66 was het een roerige tijd. Rustig is het niet meer geworden. D66 heeft ook in die roerige tijden altijd haar verantwoordelijkheid genomen. Dat hebben we gedaan door het algemeen belang voor ogen te houden. Door niet in traditionele hokjes te denken. En door eerlijk te zijn over de uitdagingen die er zijn. Dat is wat me altijd heeft aangesproken in D66.

Als gemeenteraadslid in Utrecht, en als jurist voor vakbonden en bij een grote uitvoeringsorganisatie, heb ik gezien hoe belangrijk het is dat de kwaliteit van wet en regelgeving kritisch wordt beoordeeld, met oog voor draagvlak en uitvoerbaarheid. Ik vind het een eer om tijdens het zwangerschapsverlof van Annelien Bredenoord in de Eerste Kamer daar namens D66 een bijdrage aan te mogen leveren.

Portefeuilles

CV

Bekijk het actuele CV van Anita Vink op de website van de Eerste Kamer.