Fleur Spijker nieuwe D66-lijsttrekker in Leiden

Fleur Spijker is verkozen tot lijsttrekker voor D66 Leiden bij de Gemeenteraadsverkiezingen in 2022. Dat meldt de Verkiezingscommissie van de D66-afdeling Leidse Regio. Afdelingsvoorzitter Jasmijn Touw: “Ik wil Fleur en haar team van harte feliciteren. Ik kijk er naar uit om samen met Fleur, het campagneteam en alle leden D66 in Leiden weer de grootste te maken bij de komende verkiezingen.”

Spijker is in de afgelopen raadsperiode Wethouder Duurzame Verstedelijking, Ruimte en Wonen geweest. Volgens Spijker is er veel bereikt in de afgelopen periode, maar zijn we er nog niet. Spijker: “Er liggen enorme opgaven voor ons. Onder meer op het gebied van bouwen, wonen, zorg, nieuwe vormen van energie en samenwerking in de regio. We willen verder werken aan een groene en duurzame stad en ons blijven inzetten voor kansengelijkheid.”

Samen met de stad

Spijker wil zich blijvend inzetten voor de samenwerking met de stad. De komende jaren wil zij met D66, als sociaal-liberale partij, de voortrekker zijn van samenwerking. Spijker: “Ik doe dat zelf door te kijken naar kansen en deze vanuit de inhoud samen met anderen uit te werken. Door niet vooraf te oordelen. Door lef te tonen. Door te kiezen voor kwaliteit en daadkracht.”

Verkiezingen

Van 15 mei tot en met 26 mei, 20.00 uur, konden de leden van D66 Leiden stemmen over de nieuwe lijsttrekker. D66-leden kunnen zich vanaf 1 augustus 2021 kandideren voor de rest van de kandidatenlijst, waar vanaf 14 november over zal worden gestemd.