Beeld: Ineke den Heijer

Installatie Duo’s D66

Voor het eerst zijn in Lansingerland ook de duoraadsleden officieel beëdigd. Hierdoor mogen duoraadsleden meer doen en krijgt hun benoeming ook een status die beter past bij het belangrijke werk dat zij verrichten.

Duoraadsleden zijn actieve D66’ers die op de kieslijst hebben gestaan en in de verschillende raadscommissies de raadsleden van D66 bij kunnen staan. Zo kunnen zij kennis maken met de politiek, hun expertise delen of ondersteunende taken op zich nemen. Vanaf deze periode mag D66 in elke raadscommissie deelnemen met drie leden. Dit betekent dat D66 een stevig team kent – klaar voor de komende vier jaar!

Op donderdag 7 april werden 5 van de in totaal 7 duo’s van D66 beëdigd. Ronald van der Stad zal samen met Arjen van Berkel zitting nemen in de commissie Ruimte. Voor de commissie samenleving werden Eva Heijblom en Sander Smolders beëdigd en voor Algemeen Bestuur Erik Jonker. Later zullen nog Bert Bakker (Algemeen Bestuur) Sander Vermeulen (algemeen plaatsvervanger) beëdigd worden.

De fractie van D66 is verheugd met de ondersteuning van al deze enthousiaste duo’s en kijkt uit naar de commissievergaderingen samen! Meer informatie over de duo raadsleden is hier te vinden.