Uros Petrac

Uros Petrac-van Loon is sinds 2015 in dienst bij het Groot Omroepkoor als 1e tenor en is daarnaast zang en pianodocent. Naast het zingen is Uros ook voorzitter van de ensemble commissie bij de Stichting Omroepmuziek waar hij zich bezich houdt met het leiden van de groepsgesprekken rondom complexe situaties. Door goed te luisteren en structuur in gesprekken aan te brengen, vervult Uros een coördinerende rol in het samenbrengen van partijen met verschillende belangen en het adviseren van beleidsmakers.

Uros kwam in aanraking met de politiek na dat hij cursus “Politiek Actief in gemeente Altena” heeft afgerond en is sinds 2021 lid van de lokale politieke partij Progressief Altena (meerpartijenstelsel van D66, PvDa en GL) waar hij de afgelopen gemeenteraad verkiezingen op de lijst kwam te staan en fungeert als aanspreek punt voor zijn gemeente.

Uros zet zich hard in voor economisch sterk en duurzaam cultuurbeleid en eerlijke beloning voor de cultuurmakers. In zijn werk en privé omgeving wordt Uros gezien als sociaal en empatisch persoon en gelooft dat iedereen gelijke kansen verdient –  laat iedereen vrij, maar niemand vallen.