Michael de Roo

Michael de Roo, 5 april 1949, studeerde slagwerk en compositie op het Koninklijk Conservatorium. Was 25 jaar op de podia te vinden in binnen en buitenland. Doceerde in Den Haag, Utrecht, Vancouver en Tokio. Heeft een speciale band met Japan en produceerde i.s.m. het Ned. Dans Theater (NDT), Jiri Kylian, de opening voor het Holland Festival in 1988. Was vijf jaar zakelijk directeur van het NDT en toerde met 3 gezelschappen in vele werelddelen. Verbouwde een voormalig zwembad in Den Haag tot theater en programmeerde daar na vier opbouwjaren ruim 300 voorstellingen per seizoen. Was directeur/programmeur van het Kamer Opera Festival in Zwolle en hielp de stichting Beelden in Leiden te professionaliseren. Dirigeerde o.a. in de Opera huizen van Parijs, Amsterdam, Montreal, Praag en diverse concertzalen in Nederland en buitenland. Componeerde muziek voor diverse choreografen o.a. bij het NDT en was bestuurder bij diverse culturele instellingen.