Blijf op de hoogte

Meer dan 600 afspraken voor het klimaat

Aan vijf klimaattafels maakten 300 organisaties meer dan 600 afspraken voor de toekomst. Met deze afspraken gaat Nederland de klimaatdoelen van Parijs halen: 49 procent minder CO2-uitstoot.

Wat betekent het klimaatakkoord voor jou?

D66 vindt het belangrijk dat iedereen mee kan doen met deze transitie. Het klimaatbeleid moet sociaal zijn. Juist dit klimaatakkoord biedt een enorme kans om de tweedeling aan te pakken. We trekken 500 miljoen euro uit om de sociale huurwoningen als eerste duurzaam te maken.

In totaal wordt er 2 miljard euro geïnvesteerd in huur- en koopwoningen. In het klimaatakkoord is afgesproken dat Nederland op een verantwoorde manier wijk voor wijk van het gas af gaat. We beginnen met het investeren van 500 miljoen euro in sociale huurwoningen. Er komen subsidies en goedkope leningen voor isolatie, zonnepanelen en het verwarmen van je huis met schone energie. Met een fors lagere energierekening houd je meer geld per maand over. In 2030 zijn 1,5 miljoen bestaande huizen verduurzaamd.

Laatst gewijzigd op 13 maart 2019

Nu is het moment.