Partijdige kieswijzer: D66 en Forum voor Democratie

De verschillen tussen D66 en FvD zijn enorm. D66 spreekt zich uit tegen het het wereldbeeld van Baudet en zijn partijgenoten. FvD maakt bevolkingsgroepen verdacht, spreekt over ‘tribunalen’ en intimideren collega-Kamerleden. Ook maken ze journalisten verdacht en bagatelliseren ze de Holocaust, door die te vergelijken met coronamaatregelen. Dit is voor ons onverenigbaar. Wij kiezen er dan ook voor om na de verkiezingen niet in een college stappen met FvD. Alles lees je in deze partijdige kieswijzer.

D66 is een partij die strijdt voor gelijke rechten voor iedereen, ongeacht je geslacht, afkomst of geaardheid. Forum en Baudet maken zich schuldig aan racisme, homofobie, vrouwen- en jodenhaat. Wij weigeren samen te werken met een partij die zich hieraan schuldig maakt. Lokaal en landelijk. Daar zijn we voor verkiezingen duidelijk over.

Bovendien stelt FvD de onafhankelijkheid van onze rechtspraak ter discussie, betichten ze journalisten van desinformatie en zetten ze bevolkingsgroepen structureel weg. D66 zal daar nooit aan meewerken en roept andere partijen dat ook niet te doen.

Wij zorgen ervoor dat Nederland vooruitgaat, ook als dat vraagt om lastige keuzes. Dat verdien jij. Dat verdient Nederland.