D66 vs. VVD

We delen:

– Overal jezelf kunnen zijn
D66 en de VVD koesteren beide de grote wens dat mensen overal zichzelf kunnen zijn. Zo trekken we samen op om de historische stap te zetten naar regulering van softdrugs door te starten met wietexperimenten.

– Zelfbeschikking
De wens dat mensen zelfbeschikking hebben over hun eigen leven(seinde), voltooid leven.

– Goed op de centen letten
D66 en de VVD zijn beide partijen die goed op de staatskas letten. We willen de staatsschuld niet te hoog laten oplopen, omdat we dan de rekening neerleggen bij volgende generaties. Zij moeten dan namelijk onze schuld aflossen.

We verschillen op:

– Klimaat
De VVD ziet het klimaatakkoord als een noodzakelijk kwaad, terwijl een koplopersrol Nederland juist heel veel oplevert. Voor onze economie én voor onze toekomst. Als Nederland vooroploopt met groene innovaties zal dat flink veel banen opleveren en zal er in de hele wereld vraag naar onze innovaties zijn.

– Conservatief versus progressief
De VVD-fractie neemt steeds meer oerconservatieve en rechtse standpunten in. Ze wilden het kinderpardon voor kinderen die hier geworteld zijn niet verruimen. Ze willen postcodediscriminatie door mensen op basis van hun adres verschillende straffen te geven voor dezelfde misdaden. En ze willen demonstraties deels gaan verbieden.

– Europa
D66 ziet Europa als waardengemeenschap. Of het nu gaat om de aanpak van klimaatklimaatverandering, terrorisme of migratie: meer samenwerking is nodig. De VVD staat veel negatiever tegenover Europa. Langere tijd vond de VVD dat Europa zich alleen met economie moest bezighouden. Daarnaast noemt VVD-leider Rutte Europese verkiezingen minder relevant, terwijl D66 vindt dat onze toekomst in Europa ligt.

– Samenwerken PVV of FVD
VVD sluit samenwerking met de PVV of FVD op regionaal niveau niet uit. Voor D66 is samenwerking met deze klimaatontkenners onbespreekbaar.

D66 vs. VVD

D66 vs. GL

D66 vs. PvdA

D66 vs. CDA

D66 vs. SP

D66 vs. PvdD

D66 vs. PVV

D66 vs. FvD

D66 vs. 50Plus

Nu is het moment.

D66 zal altijd blijven strijden voor een vrije en open samenleving. Waarin het niet uitmaakt waar je vandaan komt, van wie je houdt of waar je in gelooft. Wij vechten voor respect voor elkaar. Voor tolerantie. Tegen uitsluiting en tegen haatzaaien. En dat zullen we altijd blijven doen.

Dit is het moment, meer dan ooit, om je uit te spreken. Steun het optimisme.

Word nu lid