Voor een sterk Europa

De Europese Unie zorgt al bijna 75 jaar voor vrede, veiligheid en welvaart op ons continent. Gelukkig weten veel mensen niet wat het betekent om in oorlog op te groeien. Dat is natuurlijk niet het enige wat Europa ons biedt. We staan op dit moment voor grote uitdagingen. Denk aan terrorisme, migratie, klimaatverandering. Of aan onvoorspelbare grootmachten als Poetin en Trump. Daarom werkt D66 samen aan een sterk Europa.

D66 is voor:

• Een Europese krijgsmacht;
  • Een gezamenlijk asielbeleid voor de hele EU, met taalles vanaf dag één en voldoende kansen op werk;
  • Eén Europese Energie Unie. Heel Europa moet in 2050 draaien op schone en CO2-vrije energie. Zo onafhankelijk mogelijk van autocratische landen die ons nu gas en olie leveren;
  • Veel meer investeren in innovatie, onderzoek en duurzame voedselvoorziening in plaats van
    in ouderwetse landbouwsubsidies.

het beste onderwijs

een schoon klimaat

een sterk Europa

overal jezelf kunnen zijn

Voor iedereen een betaalbaar huis

Nu is het moment.

D66 zal altijd blijven strijden voor een vrije en open samenleving. Waarin het niet uitmaakt waar je vandaan komt, van wie je houdt of waar je in gelooft. Wij vechten voor respect voor elkaar. Voor tolerantie. Tegen uitsluiting en tegen haatzaaien. En dat zullen we altijd blijven doen.

Dit is het moment, meer dan ooit, om je uit te spreken. Steun het optimisme.

Word nu lid