D66 vs. FVD

We delen:

– Bijna niets
Behalve de gekozen burgemeester, staan D66 en Forum vaak lijnrecht tegenover elkaar. D66 vecht voor onze rechtsstaat, de aanpak van klimaatverandering en Europese samenwerking. De FVD lapt deze waarden juist aan hun laars.

Verschillen op:

– Klimaat
FVD ontkent klimaatverandering en eist van de regering dat we niets doen aan de snelle opwarming van de aarde. Ze druisen daarmee tegen honderden wetenschappelijke onderzoeken in.

– Europa
D66 is altijd voor Europa. Daar ligt onze toekomst. FVD ziet Nederland juist liever vandaag dan morgen uit Europa vertrekken. Een Nexit zorgt voor chaos, verdeeldheid en is bovendien slecht voor onze economie.

– Migratie
FVD vindt niet dat we mensen die vluchten voor oorlog en geweld hier een veilige plek kunnen bieden. D66 wil juist dat we mensen hier een veilige plek bieden, hen taalles geven en helpen aan een baan.

– Liberaal vs chauvinistisch
D66 is sociaal-liberaal. Dat is zo ongeveer het tegenovergestelde van isolationisme en chauvinisme, zoals FVD. Hun chauvinisme druist in tegen alles waarom wij trots zijn op Nederland: we werken internationaal samen, we lopen altijd voorop als het om keuzevrijheid en mensenrechten gaat en we zijn democratisch. Dat zijn de Nederlandse tradities waar D66 op wil voortbouwen.

D66 vs. VVD

D66 vs. GL