Blijf op de hoogte!

Door uw mailadres in te vullen en op "verstuur" te klikken geeft u ons toestemming om uw mailadres op te slaan. Dit gebruiken wij om u regelmatig updates te sturen. Hier kunt u meer vinden over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

vrijdag 15 juni 2018

Kandidaatstelling lijsttrekker Europese verkiezingen geopend

Op 23 mei 2019 zijn er weer verkiezingen voor het Europees Parlement. Achter de schermen zijn de voorbereidingen voor deze verkiezingen al in volle gang. De Landelijke Verkiezingscommissie heeft vandaag de kandidaatstellingsperiode geopend voor lijsttrekker namens D66 voor de Europese Verkiezingen.

Wil jij je kandideren?

Tot en met dinsdag 31 juli 14.00 uur kun je je kandidaatstellen. Om je te kunnen kandideren dien je voldaan te hebben aan je contributieplicht, op 31 juli minimaal één jaar lid te zijn van D66 en minimaal 241 ondersteuningsverklaringen van stemgerechtigde leden te overleggen aan de Landelijke Verkiezingscommissie. Vanaf eind augustus mogen de leden van D66 door middel van digitale stemming bepalen wie de lijsttrekker namens D66 wordt.

Meer weten?

Wil je je kandideren of meer weten over het tijdpad over de totstandkoming van de lijst voor de Europese Verkiezingen?

Op deze pagina vind je alle informatie en het kandidaatstellingsformulier.