Voorwoord Joeri Eijzenbach

Vijf jaar geleden ben ik met mijn gezin vanuit Utrecht naar IJsselveld-Oost in IJsselstein verhuisd. Elke dag geniet ik ervan onze kinderen hier te zien opgroeien. IJsselstein is een prachtige stad. Onze stad heeft een rijke geschiedenis, is aantrekkelijk om in te wonen en ook bedrijven vestigen zich hier graag.

Joeri Eijzenbach - Beeld: Loranne van der Zalm

Tijdens de coronapandemie heb ik IJsselstein, al wandelend, herontdekt. Veel van het mooie groen dat ik tegenkwam is ontstaan op initiatief van mensen zoals wij. Het kasteelpark, wijktuinen, pluktuinen en guerrilla gardening (tegels van de gemeente weghalen en daar plantjes plaatsen) zijn er gekomen doordat iemand er moeite voor wilde doen. En dat willen wij ook. Moeite doen. Voor inwoners én ondernemers.

Wij staan voor een overheid die zorgt voor haar inwoners. Ook in IJsselstein ondervinden we de gevolgen van de woon-, klimaat- en kansencrisis. D66 heeft daar concrete oplossingen voor. Samen met inwoners, positief en pragmatisch ingesteld, willen wij die plannen realiseren en daarom vragen wij je om op ons te stemmen.

Dit programma is onze visie voor een toekomstbestendiger IJsselstein. Voor u, voor uw kinderen en voor anderen die hier nog komen wonen. Vol trots voer ik onze lijst van kandidaten met verschillende achtergrond en ervaring aan.

Wij nodigen je uit om onze plannen te lezen. D66 heeft vertrouwen in IJsselstein en rekent op jouw steun op 16 maart!

Joeri Eijzenbach, lijsttrekker D66 IJsselstein