Start-ups

Wij geven ruimte aan ondernemers om kansen te pakken

• Wij vinden startups belangrijk, omdat zij bijdragen aan de werkgelegenheid, zeker als zij groeien. Zowel startups en scale-ups dragen niet alleen direct, maar ook indirect bij aan de werkgelegenheid. Uit onderzoek blijkt dat iedere gecreëerde baan bij een startup of scale-up bijna vijf indirecte banen oplevert;
  • In een economisch sterke stad voorzien grote en kleine ondernemers in de behoeften van de IJsselsteiners, met een divers aanbod van producten en banen. Van de bakker op de hoek tot de grote bedrijven. Ondernemingen die iets toevoegen aan onze duurzaamheidsambities of aan de digitalisering, ontvangen wij met open armen;
  • Juist voor startende ondernemers kunnen we als gemeente het verschil maken;
  • D66 wil lastenverlaging en tariefdifferentiatie voor startende ondernemers, bijvoorbeeld door startende ondernemers de eerste 3 jaar geen onroerendzaakbelasting te laten betalen;
  • D66 wil dat de gemeente in gesprek blijft met de ondernemers over hoe we elkaar verder kunnen helpen, aanvullen en versterken. We koesteren de huidige samenwerkingsverbanden.