Sport, cultuur en evenementen na corona

Wij willen geen onnodige regels en meer ruimte geven voor ondernemerschap om innovatief en creatief te kunnen zijn

• Ook veel IJsselsteinse verenigingen, instellingen en ondernemers zijn financieel zwaar geraakt tijdens de coronapandemie. In overleg met hen willen we kijken op welke wijze de gemeente hen kan helpen uit dat (financiële) dal te klimmen. Weliswaar heeft de gemeente IJsselstein daartoe nauwelijks middelen, maar door het bijvoorbeeld gemakkelijker te maken om te ondernemen, dan wel veel of kleinere (culturele) evenementen te organiseren ontstaan nieuwe kansen. Ook kan de gemeente ondersteunen door te helpen met marketing en het onder de aandacht brengen bij inwoners, bijvoorbeeld door frequentere evenementen vergelijkbaar met de Sportfair & Verenigingenmarkt, of gecombineerde evenementen van horeca en culturele verenigingen;
  • In 2018 is na een grondige metamorfose, aan de voet van de 16de-eeuwse kasteeltoren, het Kasteelpark geopend. Het park is mede aangelegd voor het verrichten van activiteiten gericht op kunst en cultuur, spel, vermaak en ontspanning. Sinds de opening is het opvallend rustig in het park. D66 wil dat verenigingen en ondernemers veel en laagdrempelig ruimte krijgen om kleinschalige evenementen op het terrein te ontplooien.