Blijf op de hoogte!

Door uw mailadres in te vullen en op "verstuur" te klikken geeft u ons toestemming om uw mailadres op te slaan. Dit gebruiken wij om u regelmatig updates te sturen. Hier kunt u meer vinden over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

vrijdag 3 juni 2016

Iedereen moet profiteren van economische groei

Tweede Kamerlid Wouter Koolmees is optimistisch over de economische groei. Koolmees: “We zien dat de groei van de economie doorzet en dat leidt tot groei van de werkgelegenheid. Maar het kabinet moet niet op haar lauweren rusten: er zijn nog steeds 1,7 miljoen mensen met een uitkering. Ik vind dat iedereen moet kunnen profiteren van de economische groei, zeker mensen die nu nog aan de zijlijn van de arbeidsmarkt staan. Daarom moet het kabinet inzetten op banen en koopkracht. En er zijn nog steeds risico’s in de wereldeconomie die een bedreiging vormen, de gevolgen van een eventueel Brexit zijn bijvoorbeeld groot.”

Eindsprint op hervorming arbeidsmarkt

Een ander zorgenpunt voor D66 is dat de groei van de huidige werkgelegenheid bestaat uit flexwerk en tijdelijke banen. Koolmees: “We hebben een hervorming van onze arbeidsmarkt nodig. We moeten zorgen dat werken meer loont, dat kan door te zorgen voor lagere lasten. Mensen hebben terecht behoefte aan zekerheid: er zitten teveel flexwerkers in een onzeker tijdelijk contract. Ik vraag het kabinet wat te doen aan deze tweedeling van de arbeidsmarkt en voor een groeiende groep flexwerkers een vast contract weer bereikbaar te maken. Laat het kabinet de eindsprint inzetten!”