Project 735

D66 Hilversum heeft in oktober het startschot gegeven van het Project 735, de Permanente Campagne voor de komende tijd. Daarmee zorgen we dat we de komende jaren continu contact hebben met Hilversummers en Hilversumse wijken. Zodat wij weten wat er leeft en speelt in onze gemeente.
We nodigen al onze leden uit om mee te doen. Informatief, gezellig en goed voor onze gemeente!

In gesprek met de inwoners van Hilversum

Wat doen we? Hilversum heeft 735 straten en tot aan de Gemeenteraadsverkiezingen van 2026 gaan we ze allemaal bezoeken! Iedere maand kiezen we een wijk. In een paar weken tijd bezorgen we in die wijk een persoonlijke brief aan de bewoners en nodigen ze uit om aan het einde van die maand met de fractie in gesprek te gaan in een buurthuis of een kroeg. En we bellen in iedere straat bij een paar huizen aan voor een kort gesprek met de bewoners. Wat vinden zij van Hilversum? Lopen ze ergens tegenaan? Hebben ze ideeën voor de stad? Wij willen het weten!

We gaan 735 straten af!

We hebben uitgerekend dat wanneer ieder gemeenteraadslid plus nog een paar vrijwilligers 1 uur per maand op pad gaan we alle 735 straten van Hilversum in 2026 bezocht hebben. Het is de beste manier om te laten zien dat wij echt geïnteresseerd zijn in wat er leeft in Hilversum en het levert een schat aan relevante informatie op die wij kunnen gebruiken tijdens het voorbereiden van vergaderingen.

Doe jij mee?

Wil jij een keer mee op pad? Het maakt niet uit of je de Hilversumse politiek goed volgt. Je loopt samen met een D66-raadslid of bestuurslid die je onderweg wat meer kan vertellen over waar we als partij in Hilversum mee bezig zijn. We horen van jou wat jij belangrijk vindt. Een leuke manier dus om de partij, onze mensen en de Hilversumse wijken en vraagstukken beter te leren kennen!

Waar zijn we geweest

Oktober 2022 – Van Riebeeckkwartier
De hele maand oktober waren wij in gesprek met de bewoners van het Van Riebeeckkwartier. We voerden vele gesprekken op straat en aan de voordeur. Bij de afsluitende bijeenkomst in buurtkamer ‘Ons Huis’ in de Riebeeck Galerij hebben we onze ervaringen met buurtbewoners doorgesproken.

November – december 2022 – Kerkelanden
In deze wijk waren we voor de afsluitende buurtbijeenkomst welkom in het buurthuis. Bewoners hebben ons gewezen op slechte oversteekgelegenheden voor rollators en geluidsoverlast van de N201. Zie de afzonderlijke pagina voor een uitgebreid verslag.

Fractievoorzitter Jarno Deen in gesprek met een buurtbewoner

Jarno Deen - Fractievoorzitter Jarno Deen in gesprek met een buurtbewoner Beeld: Liliane Bouma

Veel gaat goed, op een aantal punten ontevreden

Over het algemeen zijn de mensen tevreden. De meeste kritische noten hadden te maken met verkeersveiligheid, gevaarlijke oversteekplekken en fout geparkeerde auto’s. In het van Riebeeckkwartier heeft de wijk overlast gehad van de bouw van de Amaliatunnel. Toch was daar begrip voor en zijn de meeste bewoners die wij spraken tevreden met het resultaat.
We spraken ook meerdere mensen die betrokken waren geweest bij het opknappen van de Van Riebeeckvijver de afgelopen jaren. Zij gaven aan dat er toezeggingen waren gedaan voor verdere vergroening maar dat de gemeente die niet helemaal is nagekomen. Dit gaan we uitzoeken en zo nodig actie op ondernemen.
Kerkelanden is een schoolvoorbeeld van een wijk met op meerdere plekken veel verstening. En met mogelijkheden om daar verandering in te brengen. We zagen een aantal speeltuintjes die wel een upgrade kunnen gebruiken. Tijdens de gesprekken met bewoners hoorden we hele wisselende verhalen: Best veel mensen die al hun hele leven met veel plezier in de wijk wonen. Maar ook mensen die zouden willen doorstromen naar een ander huis binnen of buiten de wijk maar niets passends kunnen vinden.
Ook hadden we een gesprek met wijkregisseur Natascha Heerschop terwijl de zalen naast ons vol zaten met ouderen die fanatiek Bingo aan het spelen waren en Bridge. Natascha vertelde ons dat er veel vergrijzing en daarmee eenzaamheid is in de wijk. Binnenkort gaan we hier verder over in gesprek.

Waar gaan we binnenkort naar toe

De komende maanden staan in het teken van de verkiezingen voor de Provinciale staten. Tussendoor gaan we verder met het bezoeken van straten.

Januari – februari 2023 – Hilversum Noord
Deze weken gaan we naar de noordelijke wijk om met eigen ogen et zien en te horen hoe het leven in deze wijk bevalt. Bewoners zijn welkom om zaterdag 11 februari tussen 13:00 – 14:30 uur
een kop koffie of thee met ons te drinken bij Broodje Noord aan de Noorderweg 229 bij Station Mediapark . U kunt dan in gesprek met een van de gemeenteraadsleden of bestuursleden van D66 Hilversum.

Help mee om alle wijken te bezoeken!

Vind je het leuk om een keer mee te gaan met één van onze raadsleden met voorafgaand of aansluitend een kop koffie om verder kennis te maken en meer te horen over wat de belangrijkste onderwerpen zijn waar wij ons op dit moment voor inzetten in de gemeenteraad?
Stuur dan een mail naar [email protected] of neem contact op met Roderik van Grieken 06-15097773

In gesprek in Kerkelanden

In gesprek in Kerkelanden Beeld: D66 Hilversum