Kandidaten bestuur D66 Hilversum gezocht

Het bestuur van D66 Hilversum is op zoek naar een nieuwe voorzitter en een nieuwe secretaris. Vind jjj het leuk om onderdeel uit te maken van de beste en leukste politieke partij van Nederland, betrokken te zijn en mee te denken over de campagne en evenementen? Wil je je (politieke) netwerk in het Gooi uitbreiden? Stel je kandidaat voor het bestuur!

Op 5 oktober 2023 zal er weer een AAV plaatsvinden om 20:00 uur. Een uitnodiging met locatie en agenda volgt zo snel mogelijk.

Bestuurswisseling tijdens de AAV

Op de Algemene Afdelingsvergadering van 5 oktober zal Michiel Schimmel na 3 jaar aftreden als bestuurslid. Hierdoor ontstaat er een nieuwe vacature in het bestuur, naast de al lopende vacature voor voorzitter die tijdelijk door Annemarie den Daas wordt ingevuld. We roepen je van harte op om je kandidaat te stellen.

Neem ook even contact op als je deze rollen geïnteresseerd bent, maar misschien wel als algemeen bestuurslid mee wil doen met deze gezellige club. Misschien kunnen we dan wat schuiven in de taken.

Meer info?

Mocht je overwegen te solliciteren, dan is het natuurlijk wel fijn om te weten wat er ongeveer van je verwacht wordt. Het makkelijkst is natuurlijk om hierover gewoon een mailtje te sturen naar [email protected] of contact op te nemen met Annemarie Den Daas (de huidige interim-voorzitter).

De taken van een voorzitter zijn:
– Je bent voorzitter van de vergaderingen van het afdelingsbestuur en de afdeling;
– Vergaderingen worden onder jouw leiding voorbereid;
– Je bevindt je graag en vaak onder de leden, weet daardoor wat er speelt in de afdeling en bent een natuurlijke netwerker;
– Het bewaken van een prettige sfeer binnen bestuur en de afdeling is belangrijk als voorzitter en je bent hier dan ook alert op;
– Je zorgt dat er reflectiegesprekken* worden gevoerd met de fractie;
– Je coördineert samen met het bestuur deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen;
– Als voorzitter ben jij het gezicht van de lokale afdeling en zorg je dat zowel leden als externen de vereniging laagdrempelig kunnen benaderen;

Secretaris

Wat geldt voor de voorzitter, geldt natuurlijk ook voor de secretaris. Als je het Michiel zelf wil vragen wat de functie inhoudt, dan kun je hem gerust een mailtje sturen via [email protected]. De taken van een secretaris zijn in ieder geval als volgt:
– Verwoordt en bereidt voorstellen en agenda’s voor met de voorzitter;
– Draagt zorg voor verslaglegging;
– Houdt de regie op bestuurs- en ledenvergaderingen;
– Is sparringpartner van de voorzitter in zowel de vergaderingen als daarbuiten voor de vergaderorde, het afronden van stukken en het bevorderen van resultaten;
– Bereidt de agenda voor, legt de besluitvorming vast en monitort de resultaten (bijvoorbeeld door het bijhouden van een actiepuntenlijst);
– Staat actief in contact met leden en bestuurders t.b.v. kennis over het internebesluitvormingsproces;
– Is verantwoordelijk voor inkomende en uitgaande post (mails, bestuurdersportal) en de ledenadministratie van bestuur en politieke ambtsdragers via MijnD66.nl.

Procedure

De formele kandidaatstelling en stemming verloopt per e-mail. Je kunt je kandidaatstellen door een e-mail te sturen naar [email protected] of een van de bestuursleden. Natuurlijk willen we graag vooraf met je overleggen of één van deze rollen iets voor jou is en een toelichting geven op waar we op dit moment zoal mee bezig zijn. Neem daarvoor contact op met ons. Laat de formele procedure geen obstakel zijn voor je enthousiasme!  Je kan je vanaf vandaag tot en met 28 september 2023 kandidaatstellen.

Mocht je vragen hebben of heb je een tip/opmerking/feedback: laat het ons vooral weten via [email protected]

AAV

De Algemene Afdelingsvergadering (AAV) wordt gehouden op 5 oktober 2023 om 20:00 u. Ieder lid krijgt een uitnodiging met locatie en agenda.
Aansluitend op de formele vergadering houden we een thema-ontmoeting.