Wine & Politics

Op woensdag 17 februari vond de 2e editie plaats van Wine & Politics georganiseerd door het Els Borst Netwerk Haarlemmermeer.

Centraal stond deze avond het thema ‘practice what you preach’ waarbij 3 gastsprekers op basis van hun eigen ervaringen in gesprek gingen met elkaar en de aanwezige deelnemers. Het werd een mooie avond met open gesprekken over leiderschap, omgaan met weerstand en je passie volgen.

Amélie Strens vertelde over haar rol als fractievoorzitter van D66 Noord-Holland in combinatie met haar baan bij de NS en hoe ze invulling geeft aan haar eigen ambities. “Spreek je uit” was haar tip, en laat anderen weten wat je drijfveren zijn. Schroom ook niet om coaching trajecten in te zetten om te werken aan je ambities en wees begripvol als het gaat om leiderschap.

Wendy van Vliet vertelde over hoe zij haar rol pakt als zelfstandig ondernemer in dienst van de overheid. “Claim je positie” en blijf dicht bij jezelf om je doelen te verwezenlijken. Met dienend leiderschap kun je veel mensen in beweging krijgen in inspireren om mee te gaan met een verandering. En bij weerstand kun je de bal ook terug kaatsen, dat levert soms mooie nieuwe inzichten op.

Tenslotte gaf Denise Abbas de deelnemers een kijkje achter de schermen van de lokale en provinciale politiek. “Durf verhalen te vertellen” en help elkaar waar nodig. Leiderschap betekent ook dat je elkaar aanspreekt op de dingen die nog niet goed gaan, de zogenaamde ‘roze olifant’ in de kamer. Met begrip naar elkaar en elkaar minder de maat nemen kunnen ambities veel beter worden verwezenlijkt.
Het was een mooie avond en we kijken uit naar de volgende editie van Wine & Politics later dit jaar.