Een duurzame polder

Een saai fietspad bekijk je toch heel anders als je weet dat de tegels biobased én circulair zijn. Wat D66 Haarlemmermeer betreft, wordt al het “grijs” in onze polder duurzaam en gemaakt van biobased materialen!

Op bezoek

Op 5 april brachten Gerdien Knikker, Sophie van de Meeberg, Carin Smand en Marieke Haaker namens D66 Haarlemmermeer een mooi werkbezoek aan Schiphol Trade Park en miscanthus akkerbouwer GertJan Petrie in Hoofddorp. Dit deden zij samen met de bevlogen ondernemers van Bio Bound.

Olifantengras en het fietspad

De vraag was wat olifantgras en een fietspad met elkaar te maken hebben? Heel veel blijkt dus! Bio Bound produceert en levert circulaire, biobased bestratingsmaterialen en prefab betonproducten voor de inrichting van de openbare ruimte. Onze leden zijn meegenomen in het proces waarin zij hebben laten zien hoe zij door slimme samenwerking en innovatie zo duurzaam mogelijk kunnen ondernemen. Inspirerend om te zien hoe pionieren in de polder en een circulaire toekomst hand in hand gaan. Van Haarlemmermeer tot Europa!

Wij danken Jaap Schotanus, Gert Van Oort en Gert-Jan Petrie voor hun tijd en inspirerende verhalen.