Overlastgevende hangjongeren in Toolenburg

D66 heeft op 22 september schriftelijke vragen gesteld over overlastgevende hangjongeren in de wijk Toolenburg in Hoofddorp.

Op 19 september 2021 heeft D66 een bezorgde brief ontvangen van een inwoner uit Hoofddorp. In de brief wordt aangegeven dat in de wijk Toolenburg, vlak bij het winkelcentrum, vaak jongeren bij elkaar komen waarbij er alcohol wordt gedronken, harde muziek wordt gespeeld en lachgas wordt gebruikt. Dit veroorzaakt geluidsoverlast en vooral ook veel afval.

Er is diverse malen melding gemaakt van deze problemen, maar vooralsnog zonder concreet resultaat. Wij delen de zorgen van de buurtbewoners die graag een oplossing zien voor dit probleem om zo de wijk en het winkelcentrum aantrekkelijk te houden.
Op 15 oktober 2021 heeft het college deze schriftelijke vragen beantwoord. Wat D66 betreft is het goed nieuws dat er de aankomende twee jaar extra handhaving in onze gemeente zal zijn om jeugdoverlast aan te pakken. Wij zullen dit nauwlettend blijven volgen.